Admitere
Rezultate Admitere 2024
Rezultatele finale obținute la concursul de admitere la doctorat 2024
***
Rezultatele obținute la concursul de admitere la doctorat, sesiunea septembrie 2024
Rezultatele obținute la concursul de admitere la doctorat, sesiunea iulie 2024
Informații Admitere 2024
Calendar admitere la DOCTORAT - sesiunea IULIE 2024:
15 – 19 iulie 2024, până la ora 14:00 |
înscrierea online a candidaților la concursul de admitere, în platforma de admitere dedicată : https://admitere.ubbcluj.ro |
22 – 26 iulie 2024 |
desfășurarea probelor din cadrul concursului de admitere – și contestații* |
26– 30 iulie 2024, până la ora 14:00 |
confirmarea ocupării locurilor, online în platforma de admitere și la școlile doctorale prin încărcarea, respectiv depunerea documentelor necesare în platformă și fizic la școlile doctorale. |
31 iulie 2024 |
afișarea rezultatelor finale, la școlile doctorale, sesiunea iulie |
30 septembrie 2024 |
înmatricularea candidaților admiși |
CALENDAR probe admitere sesiunea IULIE 2024
PSIHOLOGIE COGNITIVĂ APLICATĂ
Examenul începe cu proba scrisă (din Bibliogratia indicată pe pagina web a Școlii Doctorale) și este urmat de susținerile de proiecte de cercetare (pe tema de cercetare pe care se dorește a fi dezvoltaă în cadrul studiilor de doctorat).
1 |
Prof. univ. dr. BENGA Oana |
Psihologie |
24.07.2024
ora 09:00 examen scris
ora 10:30 examen interviu (prezentare
proiect de cercetare)
|
Universitatea Babeș-Bolyai,
Sala 204
Calea Moților, nr.11, Cluj-Napoca
|
2 |
Prof. univ. dr. CURȘEU Petru |
Psihologie |
||
3 |
Prof. univ. dr. MIU Andrei |
Psihologie |
||
4 |
Prof. univ. dr. OPRE Adrian |
Psihologie |
||
5 |
Prof. univ. dr. VISU-PETRA Laura |
Psihologie |
||
6 |
Conf. univ. dr. NEGRU-SUBȚIRICĂ Oana |
Psihologie |
* Candidații care se înscriu fără certificat de competență lingvistică, vor susține interviul în limba engleză.
Important!
Platforma online de înscriere la doctorat: https://admitere.ubbcluj.ro.
Adresa Secretariatului Școlii Doctorale pentru confirmarea ocuparii locurilor în vederea înmatriculării, fizic, în locația: UBB | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
Cluj-Napoca, str. Moților, nr. 11, sala 203 (etaj 2) | T: 0264 594 408
Adresa de contact pentru contestații:
Mai multe detalii legate de:
- TEMATICĂ și BIBLIOGRAFIE găsiți mai jos
- METODOLOGIA de Admitere la doctorat 2024 găsiți aici, date generale - aici
- CALENDAR Admitere la doctorat 2024 găsiți aici.
Informații Admitere 2024
Calendar admitere la DOCTORAT - sesiunea SEPTEMBRIE 2024:
4 – 9 septembrie 2024, până la ora 14:00 |
înscrierea online a candidaților la concursul de admitere, în platforma de admitere dedicată : https://admitere.ubbcluj.ro |
10 – 16 septembrie 2024 |
desfășurarea probelor din cadrul concursului de admitere – și contestații* |
16– 19 septembrie 2024, până la ora 14:00 |
confirmarea ocupării locurilor, online și onsite. |
20 – 23 septembrie 2024 |
glisări, confirmări după glisări - online și onsite |
24 septembrie 2024 |
afișarea rezultatelor finale, la școlile doctorale, pentru sesiunile iulie septembrie |
30 septembrie 2024 |
înmatricularea candidaților admiși |
CALENDAR probe admitere sesiunea SEPTEMBRIE 2024
PSIHOLOGIE COGNITIVĂ APLICATĂ
Examenul începe cu proba scrisă (din Bibliogratia indicată pe pagina web a Școlii Doctorale) și este urmat de susținerile de proiecte de cercetare (pe tema de cercetare pe care se dorește a fi dezvoltaă în cadrul studiilor de doctorat).
1 |
Prof. univ. dr. BENGA Oana |
Psihologie |
10.09.2024 ora 09:00 examen scris 13.09.2024 ora 10:00 interviu (prezentare proiect de cercetare) |
Institut
Psihologie
Sala IP 1
str.Republicii,
nr.37
Cluj-Napoca
|
2 |
Prof. univ. dr. MIU Andrei |
Psihologie |
10.09.2024 ora 09:00 examen scris
13.09.2024 ora 10:00 interviu (prezentare proiect de cercetare)
|
|
3 |
Prof. univ. dr. OPRE Adrian |
Psihologie |
10.09.2024 ora 09:00 examen scris
13.09.2024 ora 10:00 interviu (prezentare proiect de cercetare)
|
|
4 |
Conf. univ. dr. NEGRU-SUBȚIRICĂ Oana |
Psihologie |
10.09.2024 ora 09:00 examen scris
13.09.2024 ora 10:00 interviu (prezentare proiect de cercetare)
|
* Candidații care se înscriu fără certificat de competență lingvistică, vor susține interviul în limba engleză.
Important!
Platforma online de înscriere la doctorat: https://admitere.ubbcluj.ro.
Adresa Secretariatului Școlii Doctorale pentru confirmarea ocuparii locurilor în vederea înmatriculării, fizic, în locația: UBB | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
Cluj-Napoca, str. Moților, nr. 11, sala 203 (etaj 2) | T: 0264 594 408
Adresa de contact pentru contestații:
Important!
Platforma online de înscriere la doctorat: https://admitere.ubbcluj.ro
Bibliografie & Tematică:
Tematică
- Designul cercetării în psihologie
- Regresie simplă și multiliniară în analiza datelor
- Parametric și neparametric în prelucrarea datelor
- Interacțiunea cogniție-emoție și reglarea emoțională
- Personalitatea: modelare, diagnoza și intervenții
- Risc, vulnerabilitate, reziliență
- Dezvoltare și funcționare cognitivă și socio-emoțională
Bibliografie*
Beck, A. T., Freeman, A., & Davis, D. D. (2014). General principles and specialized techniques in cognitive therapy of personality disorders. În A. T. Beck, D. D. Davis, & A. Freeman (Ed.), Cognitive Therapy of Personality Disorders (pag. 97-124). New York, NY: The Guilford Press.
Birney, D. P.,& Sternberg, R. J. (2011). The development of cognitive abilities. În M. H. Bornstein & M. E. Lamb (Editori), Developmental science: An advanced textbook (pag. 353-388).New York, NY: Taylor & Francis.
Gross, J.J. (2014). Emotion regulation: Conceptual and empirical foundations. În J.J. Gross (Editor), Handbook of emotion regulation (ediția a 2-a, pag. 3-20). New York, NY: Guilford.
Denham, S. A., Bassett, H., &Wyatt. T. (2014). The Socialization of Emotional Competence. În J. E. Grusec & P. D. Hastings (Editori), Handbook of Socialization: Theory and Research (ed. a 2-a, pag. 590-613). New York, NY: Guilford Press.
Field, A., & Hole, G. (2003). How to Design and Report Experiments (pag. 3-104, 159-233). Whiltshire, UK: Sage Publications.
Frazier, P. A., Tix, A. P., & Barron, K. E. (2004). Testing moderator and mediator effects in counseling psychology research. Journal of Counseling Psychology, 51(1), 115-134.
Huntsinger, J. R. & Schnall, S. (2013). Emotion-cognition interactions. In D. Reisberg (Editor), The Oxford handbook of cognitive psychology (pag. 571-584). New York, NY: Oxford University Press.
Masten, A. S., & Narayan A. J. ( 2012). Child development in the context of disaster, war, and terrorism: Pathways of risk and resilience. Annual Review of Psychology63, 227-257.
Watson, D. (2013). Personality assessment. Noba textbook series: Psychology. Champaign, IL: DEF. Online: http://nobaproject.com/modules/personality-assessment
Adresa Secretariatul Școlii Doctorale pentru confirmarea ocuparii locurilor în vederea înmatriculării, fizic, în locația:
UBB | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
Cluj-Napoca, str. Moților, nr. 11, sala 203 (etaj 2) | T: 0264 594 408
Adresa de contact pentru nelămuriri, întrebări, contestații:
***
Școala Doctorală Psihologie Cognitivă Aplicată
Școala Doctorală Psihologie Cognitivă Aplicată își propune să formeze cercetători în domeniul psihologiei cognitive, științelor cognitive și domeniilor aplicative conexe, inclusiv cele legate de dezvoltare, justiție, sănătate, educație și mediul organizațional. Competențele pe care le asigură acest program sunt esențiale pentru activitatea de cercetare fundamentală sau aplicativă în aceste domenii, iar standardele de calitate implementate în formare și evaluare în Școala Doctorală asigură competitivitatea absolvenților de doctorat pe piața muncii, atât în România, cât și la nivel internațional. Cele mai importante teme abordate includ (dar nu sunt limitate la): emoție și cogniție – mecanisme, evaluare, aplicații; dezvoltare cognitivă și emoțională în copilărie și adolescență, tipică și atipică; personalitatea; decizia organizațională; risc și reziliență în sănătate.
Structura Școlii Doctorale de Psihologie Cognitivă Aplicată
Director: Prof. univ. dr. Andrei C. Miu
Consiliul Şcolii Doctorale:
- Prof. univ. dr. Andrei C. Miu - director,
- Prof. univ. dr. Oana Benga,
- Prof. univ. dr. Petru L. Curșeu,
- Prof. univ. dr. Ticu Constantin (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași),
- Drd. Doris Rogobete
Coordonatori doctorat: profil științific, teme de interes și date de contact
- Prof. univ. dr. Oana Benga - profil
- Prof. univ. dr. Adriana Băban - profil
- Prof. univ. dr. Petru Curșeu - profil
- Prof. univ.dr. Mircea Miclea - profil
- Prof. univ. dr. Andrei C. Miu - profil
- Prof. univ. dr. Adrian Opre - profil
- Conf. univ. dr. Laura Visu-Petra - profil
- Conf. univ. dr. Oana Negru-Subțirică - profil
- Regulamentul școlii doctorale Psihologie Cognitivă Aplicată
- a se vedea și: Regulamentul de organizare si desfasurare a studiilor de doctorat in UBB aprobat prin Hot. Senatului nr. 483/2020 cu modificarile si completarile ulterioare:
https://senat.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2021/04/HS-nr.-46-privind-aprobare-modificare-la-Regulamentul-UBB-de-organizare-%C8%99i-desf%C4%83%C8%99urare-a-studiilor-de-doctorat.pdf
https://senat.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2021/04/Anexa-la-HS-nr.-46-Regulament-UBB-de-organizare-si-desfasurare-studii-de-doctorat.pdf
https://senat.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2021/04/Anexa-la-HS-nr.-46-Anexa-3-la-Regulamentul-UBB-de-organizare-%C8%99i-desf%C4%83%C8%99urare-a-studiilor-de-doctorat.pdf - Regulamentul de admitere la studii universitare de doctorat
- a se vedea și: Metodologia de admitere la doctorat in UBB:
https://doctorat.ubbcluj.ro/ro/admitere_2023/ - Contractul de studii doctorale
- Lista doctoranzilor din scoala doctorala
- Standarde de elaborare a tezei de doctorat
- Fisa disciplinei - Metodologia cercetarii si standarde de elaborare a tezei de doctorat
- Fisa disciplinei - Statistici avansate
- Fisa disciplinei - Tehnici avansate de cercetare calitativa
- Informații referitoare la tematica de Etică și Integritate Academică
Evaluarea Rapoartelor de Similitudine
Școala Doctorală Psihologie Cognitiva Aplicata a adoptat și se ghidează după Codul Etic al Asociației Psihologilor Americani (APA) privind Cercetarea și Publicarea (vezi https://www.apa.org/ethics/code).
Plagiatul și autoplagiatul sunt definite și tratate în conformitate cu Secțiunile 8.2 și 8.3 ale Manualului de publicare APA, Ediția a 7-a. (vezi https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/citations/plagiarism).
Link către rezumatele tezelor de doctorat: https://doctorat.ubbcluj.ro/ro/sustinerile-publice-ale-tezelor-de-doctorat/
Școala Doctorală Psihologie Cognitivă Aplicată colaboreaza cu urmatoarele laboratoare:
- Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive, http://www.cognitive-neuroscience.ro/
- Laboratorul de Psihologia Dezvoltării, http://www.devpsychology.ro/
- Research in Individual Differences and Legal Psychology (RIDDLE) Lab, https://www.researchgate.net/lab/Research-in-Individual-Differences-and-Legal-Psychology-RIDDLE-Lab-Laura-Visu-Petra
- Self and Identity Development Lab, https://selfid.eu/
- Centrul de Cercetare în Psihologie Industrială și Organizațională, http://woprc.ro/
- Laboratorul de Psihologie Cognitivă, http://cogpsylab.ro/
- Laboratorul de Psihologia Sănătății