Universitatea "Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca

DEPARTAMENTUL DE PSIHOLOGIE

CONFERINȚA INTERNAȚIONALĂ ONLINE „SPEAKING BODIES. Embodied Cognition at the Crossroads of Philosophy, Linguistics, Psychology and Artificial Intelligence”, LA UBB

Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației prin Departamentul de Psihologie împreună cu Facultatea de Istorie și Filosofie, Facultatea de Litere, Facultatea de Matematică și Informatică, Academia Română (filiala Cluj-Napoca) și Asociația de Științe Cognitive din România vor organiza, în perioada 13-15 mai 2021, conferința internațională online cu tema „SPEAKING BODIES. Embodied Cognition at the Crossroads of Philosophy, Linguistics, Psychology and Artificial Intelligence”.

Mai multe detalii pot fi găsite la adresa: http://embodiedcognition2020.devpsychology.ro/

Raportul referitor la sănătatea și starea de bine a adolescenților din România a fost lansat! Acesta prezintă rezultatele cheie ale Studiului Health Behaviour in School-aged Children - HBSC, realizat din 4 în 4 ani de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și care a inclus aproape un sfert de milion de adolescenți din 45 de țări. În România, studiul a fost derulat de Departamentul de Psihologie, Laboratorul de Psihologia Sănătății, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, sub coordonarea prof. univ. dr. Adriana Băban, în colaborare cu biroul OMS în România.

raport_hbsc_RO_final_compressed.pdf

Dragi studenți,

Am luat act de doleanțele voastre legate de susținerea cursurilor online, de preferință prin videoconferință.

Datorită situației actuale nemaiîntâlnite, căutăm și testăm mai multe alternative tehnice prin care să putem înlocui o perioadă cursurile în format fizic cu predarea online. Fiecare din aceste alternative vine însă cu o serie de avantaje dar și limitări (număr maxim de participanți, facilitate/dificultate de conectare și acces), astfel că, în cel mai scurt timp posibil, vom avea o procedură de lucru la nivel de facultate care să fie funcțională și testată. Până atunci, încercăm diverse soluții și apreciem mult feedback-ul vostru în acest sens.

Vă asigurăm că materialele corespunzătoare fiecarui curs/seminar vor ajunge la voi indiferent de modalitatea adoptată (platforme online sau varianta bazală; a se vedea comunicatul rectorului https://news.ubbcluj.ro/comunicatul-rectorului-ubb-la-preluarea-mandatului-2020-2024/).
Vă mulțumim pentru înțelegere.

Promovarea abilităților de incluziune socială într-o lume post-adevăr: Un curriculum și o platformă online gamificată (PROMIS)

Universitatea Babeș-Bolyai, prin Departamentul de Psihologie (director de proiect conf. dr. Oana Negru-Subțirică), coordonează parteneriatul strategic Erasmus+ PROMIS (2019-2022). În cadrul acestui proiect, 7 organizații din 6 țări vor elabora instrumente fundamentate științific pentru a-i ajuta pe studenți să înțeleagă mai bine ce este incluziunea socială și cum își pot îmbunătăți competențele în interacțiunea cu grupuri marginalizate.

Pornind de la nevoia de a ghida tinerii în lumea ,,post-adevăr” în care trăiesc, o lume care se bazează tot mai mult pe informații din surse neverificate și adesea nedocumentate, parteneriatul va elabora:

  1. Un curriculum (BUILD) orientat spre îmbunătățirea competențelor sociale, civice și interculturale ale studenților;
  2. Un manual de gamificare a curriculumului BUILD;
  3. O platformă gamificată de învățare online, care va fi un hub pentru curriculumul proiectului și cursul online;
  4. Un curs online modular, eBUILD, integrat în platforma de învățare online.


Partenerii proiectului sunt: Universitatea Babeș-Bolyai (România, coordonator), Universitatea din Bologna (Italia), Universitatea din Bordeaux (Franța), Universitatea Cardinal Stefan Wyszyński din Varșovia (Polonia), Universitatea Tehnologică din Kaunas (Lituania), Universitatea Utrecht (Olanda) și eLearning & Software (România).

Editia a 23-a a IWOT (INTERNATIONAL WORKSHOP ON TEAMWORKING) va fi găzduită anul acesta de Centrul de Cercetare în Psihologia Muncii și Psihologie Organizațională din Universitatea Babeș-Bolyai. Conferința va avea loc în datele de 5 și 6 septembrie 2019. IWOT s-a evidențiat ca un spațiu multi-disciplinar propice pentru cercetătorii interesați de munca în echipă. Participanții sunt un mix de academicieni consacrați și cercetători juniori, alături de practicanți. În ediția din acest an vom împărtăși, compara și reflecta asupra „Provocărilor de a lucra cu diversitatea în sistemele sociale”

https://iwotblog.wordpress.com/

Proiectul de Parteneriat Strategic Erasmus+: Curriculum Inovator pentru Identități Puternice într-o Europa a Diversității (INSIDE) își prezintă principalele rezultate. Proiectul a fost realizat în cadrul Departamentului de Psihologie al UBB (coord. lect. dr. Oana Negru-Subțirică). Cele trei resurse dezvoltate în cadrul INSIDE vizează identitatea tinerilor și pot fi accesate aici: https://inside.mruni.eu.

Citește mai departe: Proiectul ERASMUS+ INSIDE: Resurse pentru dezvoltarea identității tinerilor

În data de 24 octombrie 2016 a avut loc la Institutul de Psihologie decernarea premiilor ”Prof. Florian Ștefănescu Goangă” pentru excelență în cercetarea doctorală. Premiile au fost înmânate de nepoata întemeietorului școlii de psihologie clujene, Dna. arhitect ANCA LEMAIRE, inițiatoarea acestor distincții. În acest an, la Școala Doctorală de Psihologie Cognitivă Aplicată, premiul a revenit tinerei noastre colege, Dr. ALINA FLEȘTEA pentru teza The Multilevel Approach of the Emergence in Multi-Team Systems, coordonată de Prof. univ. dr. Petru Curșeu și Prof. univ. dr. Mircea Miclea, și pentru cele 4 articole publicate în reviste internaționale de specialitate.
 

Citește mai departe: Decernarea premiilor ”Prof. Florian Ștefănescu Goangă”

Departamentul de Psihologie, partener în proiectul internațional INSIDE, finanțat prin ERASMUS+ Parteneriate Strategice

Departamentul de Psihologie este partener în cadrul unui consorțiu ERASMUS+ cuprinzând cercetători din cinci universități europene și parteneri din sectorul ONG, în cadrul proiectului INSIDE (engl. Innovative Curriculum for Strong Identities in Diverse Europe). Vom dezvolta un program care are ca scop aducerea de noi dovezi științifice și dezvoltarea de instrumente pe tema identității tinerilor.

Citește mai departe: Proiectul internațional INSIDE

Mai multe articole...