Universitatea "Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca

DEPARTAMENTUL DE PSIHOLOGIE

Contact

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

CV

Domenii de interes: Flexibilitate cognitivă – dezvoltare şi mecanisme; Dezvoltarea categorizării; Formarea conceptelor; Cogniţie ancorată (Embodied/Grounded Cognition) – implicaţii pentru dezvoltare şi educaţie; Supradotare şi fenomenul de insight în rezolvarea creativă de probleme; Educaţie timpurie

Contact

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

CV

Conf. dr. Mih Viorel Beniamin este titular la Catedra de Psihologie din cadrul Universitatii Babes Bolyai. Domeniile sale de competenţă sunt: psihologia şcolară şi educaţională (teorie, cercetare, diagnoză şi intervenţie), consiliere şcolară (cercetare fundamentală şi aplicată), intervenţii în situaţii de criză educaţională, aplicaţii ale ştiinţelor cognitive în educaţie. Mih Viorel a publicat ca autor sau coautor peste 25 de studii ştiinţifice in reviste de specialitate recunoscute CNCSIS; a publicat trei cărţi ca unic / prim autor (in domeniile aplicaţiilor educaţionale ale înţelegerii textelor şi ale psihologiei educaţionale), 5 cărţi in calitate de coautor şi 19 capitole în calitate de autor sau coautor.

Contact

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

CV

Conf. dr. Laura Visu-Petra este cercetător principal în Laboratorul de Psihologia Dezvoltării, temele de interes fiind dezvoltarea tipică și atipică, la intersecția cu domeniul aplicativ al psihologiei judiciare. Studiile se centrează pe dezvoltarea tipică și atipică a funcţiilor executive, cu implicaţii pentru realizarea unor programe de training specifice şi pentru optimizarea performanţei academice. Ea studiază interacţiunea emoţie - funcționare executivă la copiii cu nivel ridicat de anxietate, cu accent pe impactul acesteia asupra memoriei de lucru și flexibilității cognitiv-afective din perioada preșcolară până în adolescenţă. Un alt interes de cercetare vizează dezvoltarea abilităților de simulare la copii prin analizarea relaţiei lor cu dezvoltarea sociocognitivă (teoria minţii, funcţiile executive) şi cu comportamentul problematic.

Contact

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

CV